Wednesday, March 18, 2009

hujung minggu 2 - jb,s'pore trip

saya dan encik azlan memang dah plan nak stay jb for the weekend after nurul's wedding..yeayy..dah janji dengan my beloved fren cik aifa untuk stay di jb bersama-sama..aifa n akmal datang dari kl,saya dan encik azlan datang dari melaka dan terus ke wedding nurul dan selepas itu akan berjumpa aifa.at around 5pm baru jumpa aifa n akmal at grand paragon hotel.aifa sampai dulu so dia tolong check inkan untuk saya dan encik azlan..sampai-sampai je aifa terus ckp,'jom kita pegi singapore'..we are like,'huh,sekarang ke?'..aifa cakap yesla..aifa sungguh bersungguh-sungguh nak pegi..saya dan encik azlan pon macam termakan dengan pujuk rayu dan kesungguhan aifa nak pegi singapore..nasib baik saya memang ade bawak passport saya dan encik azlan sebab macam dah agak yang aifa akan ajak pegi singapore..heheh..so at around 6.30 pm, saya,encik azlan,aifa n akmal pon bergerak ke spore...

macam-macam benda terjadi dalam perjalanan ke singapore..hahahah..kelakar betul..tapi saya tak rasa macam nak cerita sekarang..hahah..yela,first time kami semua pergi ke singapore dengan memandu sendiri..masalah dengan kastamla,sesat jalanla dan macam2 lagi..memang kelakar..unforgettable memory..oohh..dan tidak lupa,perjalanan dari jb untuk melepasi kastam singapore mengambil masa lebih kurang 1 1/2 jam sebab jem gila ma**os punya..nasib baik akmal yang memandu..kalau encik azlan,pasti dia sudah mengeluh-ngeluh dan naik hangin.. (heheh..jangan marah yang..)


sesat jalan nak cari tempat makan kat beach road, tapi tak jumpa-jumpa jugak beach road..at last kitorang sesat sampai jurong point..terus berheni makan kat banquet jurong point..wow..jumpe nasi ayam penyet..gila happy saya sebab saya memang teringin nak makan nasi ayam penyet dari hari tu..encik azlan pon makan nasi ayam penyet juga..sambalnya memang menepati citarasa kami sebab pedas gila..wowww..memang berapi beb sambal ni..kaw-kaw punya sedap..


aifa memula makan nasi ayam penyet,akmal makan fish and chip tapi pastu diorang swap menu sebab aifa tak tahan dengan kepedasan nasi ayam penyet tu..


lepas makan pusing-pusing lagi singapore pandai-pandai cari jalan sendiri sebab takde map.map ada jual kat sana tapi mahal yang amat.SGD 15 is the cheapest..wtf kan..sapa nak beli.at last jumpa la orchard road..pastu pegi esplanade plak..gambar di atas adalah gambar the ladies @ esplanade

the guys @ esplanade


ada maybank tower tu kat singapore..


kitorang minum-minum kat makansutra selepas penat berjalan..tapi tak larat nak makan dah sebab tadi makan banyak sangat kat jurong point..


the performance @ esplanade


masuk jb balik at around 2am dan semua orang dah lapar balik..so pegila makan kat periuk belanga di danga bay...isshh..tak sedapla..harga cam agak mahal tapi tak sedap..kitorang makan mee rebus n char kuey teow kerang..lagi sedap makan nasi ayam penyet kat jurong point tadi..dah makan,balik hotel n terus zzzzzzzzzzzzzzz...semua orang kepenatan..

oh ya..pada hari saya berjalan-jalan ke singapore ini,kandungan saya berusia 6bulan dan 1hari..

1 comment:

  1. i like ur blog...i luv to mkn but not to much lah...control ur eating habit....

    ReplyDelete